четверг, 3 апреля 2014 г.

მეათე კლასის სილაბუსი

მეათე კლასი
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით გათვალისწინებული  სავალდებულო ლიტერატურა:
ძველი ქართული მწერლობა.პირველი პერიოდი. სასულიერო მწერლობის ჟანრები:ჰაგიოგრაფია,ჰომილეტიკა (ქადაგება),ჰიმნოგრაფია(საგალობელი,  ქება)  
ისტორიული ფონი,ავტორი,თხზულების დაწერის დრო.
1.იაკობ ხუცესი ,,შუშანიკის წამება"
ა)ტექსტზე მუშაობა(მე-8-მე-17გვერდები) 
ბ)გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.ტექსტის მხატვრული ანალიზი.ანტითეზისი. ენოიბრივ მასალაზე დაკვირვება(ადამიანთა საკუთარი სახელების ბრუნება ძველ ქართულში) 
საშინაო დავალება: ტექსტის აგება.
თქვენი აზრით,რამდენად თავისუფალია ადამიანის ნება, აირჩიოს სარწმუნოება თავისი სურვილისამებრ, მიუხედავად მისი ერის ტრადიციული აღმსარებლობისა?იმსჯელეთ
როგორ ფიქრობთ, რატომ გამოიწვია ვარსქენის მიერ სარწმუნოების შეცვლამ  დედოფლისა და სასულიერო პირების მძაფრი რეაქცია?ასეთივე რეაქცია მოჰყვებიდა ვარსქენის გამაზდეანებას , საზოგადოების რიგითი წევრი რომ ყოფილიყო?იაკობ ხუცესის აზრით,განსაკუთრებით რა ამძაფრებს  პიტიახშის დანაშაულს?
გამოხატეთ თქვენი დამოკიდებულება ვარსქენის საქციელის მიმართ. 
გ)ტექსტზე მუშაობა (22-ე 31-ე გვერდები) 
გავიგოთ ,გავიაზროთ ,შევაფასოთ (საშინაო დავალება)
ჯგუფური მუშაობა თვალსაზრისების წაკითხვა და ანალიზი
ტექსტის აგება:,,ვინმე სპარსი-,,მტერი მოყვრულად მოსული?"
(მითითებები გვ.34)
ენობრივ მასალაზე დაკვირვება :არსებითი სახელების მართლწერის საკითხების გახსენება)
                                                                             
საშინაო დავალება- ტექსტის რედაქტირება(გვ 36)
დ)ტექსტზე მუშაობა(გვ,36-44)
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ. ტექსტის მხატვრული ანალიზი
 ჯგუფური მუშაობა თვალსაზრისების წაკითხვა, ანალიზი.
ე) ტექსტზე მუშაობა გვ. -54)
ტექსტის მხატვრული ანალიზი
წერისა და მეტყველების კულტურა.
სახალისო აქტივობა:,, აბა , გამოიცანი"მწიგნობრული მეტყველების რომელ სტილს მიეკუთვნება მოცემული ამონარიდები?"
ინტერტექსტუალური პარალელები:ანა კალანდაძე ,, რაი გინებს?"
იდეურ- მხატვრული ანალიზი
შემაჯამებელი წერა
,,შუშანიკის წამების" პერსონაჟები
ნაწარმოების იდეურ-მხატვრული ანალიზი
2. იოვანე საბანისძე ,,აბოს წამება" ისტორიული ფონი, ავტორი, თხზულების დაწერის დრო, ტექსტის ჟანრობრივი თავისებურება
ა)სამოელ ქართლის კატალიკოსისა და იოვანე საბანისძის წერილები.
ბ)ტექსტზე მუშაობა (გვ. 65-71)
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ-საშინაო დავალება,
გ)თვალსაზრისის განხილვა, ტექსტის მხატვრული ანალიზი.
საშინაო დავალება: აღწერეთ მერვე საუკუნის ქართლის მდგომარეობა ,, აბოს წამების" პირველი თავის მიხედვით
წერისა და მეტყველების კულტურა( არგუმენტი, ქვეარგუმენტი)
დ)ტექსტზე მუშაობა(გვ.77-84)
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.
ჯგუფური მუშაობა" თვალსაზრისების წაკითხვა და განხილვა.
ე) საკლასო წერა  დაწერეთ თხზულება:,, აბო-სამშობლოს უარმყოფელი თუ მისთვის ჭეშმარიტი გზის მაჩვენებელი?"
ვ) ენობრივ მასალაზე დაკვირვება.(ზედსართავ, რიცხვით სახელთა და ნაცვალსახელთა  მართლწერის საკითხები)
საშინაო დავალება: ტექსტის რედაქტირება.
ზ)მესამე თავი ტექსტზე მუშაობა(გვ. 91-96)
თ)ტექსტზე მუშაობა (გვ.97-106)
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.
სიუჟეტის განვითარების საფეხურები. 
საშინაო დავალება- დაწერეთ თხზულება:,, არავინ აღანთის სანთელი და დადგის იგი ქვეშე ხვიმირისა"
ი)მეოთხე თავი. ტექსტზე მუშაობა(გვ.109-113)
ნაწარმოების იდეურ- მხატვრული ანალიზი.
კ)შემაჯამებელი წერა ააგეთ ტექსტი:,, ვარდი ეკალთაგან გამორჩეული"
ინტერტექსტუალური პარალელები: შოთა ნიშნიანიძე,, ჰაბო ანუ ფერფლის ლეგენდა" იდეურ-მხატვრული ანალიზი.
3.გიორგი მერჩულე ,, გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება"
ტექსტის შესახებ, ისტორიული ფონი, ავტორი, თხზულების დაწერის დრო
ა)ტექსტზე მუშაობა (გვ. 120-127) გავიგოთ ,გავიაზროთ, შევაფასოთ.
ჯგუფური მუშაობა :თვალსაზრისების განხილვა. პორტრეტი
საშინაო დავალება:მხატვრული ხერხების გამოყენებით აღწერეთ თქვენთვის საინტერესო ადამიანის პორტრეტი.
ბ)ტექსტზე მუშაობა (გვ.131-134) გავიგოთ , გავიაზროთ, შევაფასოთ.
 საკლასო წერა:მოცემული მითითებების მიხედვით დაწერეთ თხზულება და დაასათაურეთ(გვ. 135)
საშინაო დავალება ტექსტის რედაქტირება.(გვ, 136)
გ)ტექსტზე მუშაობა(გვ.137-143) გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ. მხატვრული ანალიზი, პეიზაჟი, საშინაო დავალება: დაწერეთ მცირე მოცულობის მოთხრობარომელშიც ჩართული იქნება ბუნების სურათი.
ტექსტზე მუშაობა (გვ. 146-147)საკლასო წერა:,, მონაგებთა დატევებაი სისხლთა დათხევასა ემსგავსების"
ე) ტექსტზე მუშაობა(გვ 148-156)
საშინაო დავალება ტექსტის აგება (გვ,157)
ტექსტზე მუშაობა (გვ. 158-170)
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ. წერისა და მეტყველების კულტურა.
 შემაჯამებელი წერა
ტექსტზე მუშაობა (გვ. 173-180)
დ ი ს კ უ ს ი ა :გვ.180 როგორ მოვემზადოთ დისკუსიისათვის
ტექსტზე მუშაობა(გვ. 182-185რთული სიტყვების მართლწერა.
საკლასო წერა. ტექსტის რედაქტირება(გვ,186)
ტექსტზე მუშაობა.გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.
შემაჯამებელი წერა: ,,, ზეცისა კაცი და ქუეყანისა ანგელოზი"
საშინაო დავალება:დაწერეთ თხზულება თქვენთვის საინტერესო თანამედროვე მოღვაწის შესახებ .
პარალელი: მაია ჯალიაშვილი  ,, ხანძთა"იდეურ- მხატვრული ანალიზი.
 4.სასულიერო პოეზია დავით წინასწარმეტყველი, 50-ე ფსალმუნი
 გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ
იოანე მინჩხი. საგალობელი, გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ, 
საშინაო დავალება: ინფორმაციის მოძიება (გვ. 199)
6  მეორე პერიოდი, - ადრეული ფეოდალური ხანის მწერლობა 
შოთა რუსთაველის ,, ვეფხისტყაოსანი"ავტორის შესახებ 
 ,, ვეფხისტყაოსანი" პროლოგი.
თვალსაზრისების განხილვა- ჯგუფური მუშაობა.(გვ214)
მაღალი და დაბალი შაირი
საშინაო დავალება:,, შაირობა პირველადვე სიბრძნისაა ერთი დარგი"
1, ამბავი როსტევან არაბთა მეფისა. ნადირობა
 საშინაო დავალება: დაწერეთ თხზულება:,, რასაცა გასცემ შენია, რასც არა დაკარგულია"'
2. უცხო მოყმის ნახვა. თინათინისაგან ავთანდილის გაგზავნა უცხო მოყმის საძებრად.წიგნი ავთანდილისა თავის ყმათა თანა.
თვალსაზრისის განხილვა
 საშინაო დავალება:დაწერეთ თხზულება ,, კაცმან საქმე მოიგვაროს, ვეჭვ ჭმუნვასა ესე სჯობდეს"
,, ბოროტიმცა რად შეექმნა კეთილისა შემოქმედსა"
3.ავთანდილის წასვლა უცხო მოყმის საძებრად.ამბავი ავთანდილისა ასმათს რომ ეუბნების ქვაბშიგან. შეყრა ტარიელისა და ავთანდილისა.
საკლასო წერა , ააგეთ მხატვრული ტექსტი:,, ავსა კარგად ვერვინ შეცვლის, თავსა ახლად ვერვინ იშობს"
 წერისა და მეტყველების კულტურა. ზმნასა და ზმნისწინთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები.
შემაჯამებელი წერა (გვ.221)ტექსტის რედაქტირება.
 ტექსტზე მუშაობა(გვ222)თვალსაზრისის განხილვა
ტექსტზე მუშაობა(გვ.224-226)დაწერეთ თხზულება:,, კარგი საქმე კაცსა ზედა აზომ თურე არ  წახდების"
 რჩევა ნესტანის გათხოვებისა , თვალსაზრისი(გვ, 227)
საკლასო წერა ააგეთ ტექსტი:,, ქმნა მართლისა სამართლისა"
ამბავი ნურადინ- ფრიდონისა.... ავტანდილის დაბრუნება არაბეთში, შერმადინთან საუბარი. ლექსის ოცმარცვლიანი საზომი- ფისტიკაური.
 საშინაო დავალება: დაწერე თხზულება,, ხამს გასრულება მოყვრისა სიყვარულისა მტკიცისა"
 ანდერძი ავთანდილისა
შემაჯამებელი  წერა ; აირჩიეთ და დაწერეთ თხზულება: ,, სიცრუე და ორპიროიბა ავნებს ხორცსა, მერმე სულსა", ,, არა ვიქმ ცოდნა რას მარგებს ფილოსოფოსთა ბრძნობისა ", ,, სჯობს სახელისა მოხვეჭა ყოველსა მოსახვეჭელსა"
ლოცვა ავთანდილისა.ცნობა როსტევან მეფისაგან ავთანდილის გაპარვისა
 საკლასო წერა ტექსტის რედაქტირება(გვ.237)
 პოვნა ავთანდილისაგან დაბნედილი ტარიელისა....წასვლა ავთანდილისაგან ფრიდონისასა.. ქარავანთან შეყრა მნათობთა ამბავი.
ავთანდილის მისვლა გულანშაროში... ფატმანთან გამიჯნურება.
ფატმანისაგან ნესტანის ამბის მბობა. ....წიგნი ნესტანისა ფატმანთან.
პარალელების გავლება მოცემულ ფრაგმენტებს შორის და მოცემული აზრის დასაბუთება ან უარყოფა(გვ.241)
 ნესტანის წერილი საყვარელთან მიწერილი
 საქმიანი წერილის დაწერა(  გვ, 243)
წიგნი ავთანდილისა ფრიდონთან მიწერილი....ტარიელისა და ავთანდილის წასვლა ფრიდონთან.
 დაწერეთ თხზულება: ,, მსგავსი ყოველთვის მსგავსსა შობს" გამოხატეთ თქვენი პოზიცია.
სამთა თათბირი
 ეპილოგი
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.
თვალსაზრისების შედარება და მსგავსება- განსხვავებების დაძებნა.(გვ.247}
,, ვეფხისტყაოსნის" პერსონაჟი ქალები.
სამი გმირი ვეფხისტყაოსნიდან 
 მეფეთა სახეები.
იდეურ-მხატვრული ანალიზი
შემაჯამებელი წერა
 რა არის ესე? როგორ დავწეროთ ესე?

 დანტე ალიგიერი ,, ღვთაებრივი კომედია" ანალიზი
თვალსაზრისების განხილვა.
მეოთხე პერიოდი-გვიანდელი ფეოდალიზმის ხანა. 
სულხან- საბა ორბელიანი
 ,, სიბრძნე სიცრუისა"
 ტექსტზე მუშაობა( გვ 257-265) გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ
 თვალსაზრისების განხილვა
საკლასო წერა: ,, ჩვენ და  აღმზრდელები"
 ლეონის თავგადასავალი(გვ. 268-270)
საშინაო დავალება : რა დადებით ან  უარყოფით გავლენას ახდენს გარემო ადამიანის ზნეობრივ ჩამოყალიბებაზე.
 იგავ -არაკები ,, მეფე ხორასანისა "
,,ძუნწი ვაჭარი"
,, სამნი ბრმანი"
,, დიდვაჭარი და მეფუნდუკე"
 გავიგოთ, გავიაზროთ. შევაფასოთ
ეზოპეს იგავები.
 მურმან ლებანიზე,, საბა"იდეურ-მხატვრული ანალიზი.
ტექსტის რედაქტირება
შემაჯამებელი წერა
დავით გურამიშვილი ბიოგრაფია
 .. დავითიანი"
სახელისა და გვარის გამოცხადება , ქართველებისა და უფლის ნათესაობის საკითხი. გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.
 თვალსაზრისების განხილვა 
საშინაო დავალება , დაწერეთ ესე :,, პოეზიით დამარცხებული სიკვდილი"
 ტექსტზე მუშაობა(გვ301-312)
გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.(გვ 312)
 საკლასო წერა ,, მართლის თქმის პრინციპი"
ტექსტზე მუშაობა(გვ313-322)
დ ი ს კ უ ს ი ა : რამდენად მართებულია , ერთმა ადამიანმა, თუნდაც მეფემ, მიიღოს ერისათვის უმნისვნელოვანესი გადაწყვეტილება.
 საშინაო დავალება: ტექსტის რედაქტირება (გვ, 323)
ტექსტზე მუშაობა (გვ 324-334)
 გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ.
წერისა და მეტყველების კულტურა . რეფერატი, პერიფრაზი. 
ტექსტზე მუშაობა(გვ, 338-350)
 გავიგოთ ,გავიაზროთ, შევაფასოთ.
შემაჯამებელი წერა
ტექსტზე მუშაობა(გვ354-357
თვალსაზრისი
ტექსტზე მუშაობა( გვ. 359-363)
თვალსაზრისის განხილვა
 ვაჟა-ფშაველა ,, გავით გურამიშვილის ხსოვნას"
საკლასო წერა ტექსტის რედაქტირება
ფრანსუა ვიიონი
,, დიდი ანდერძი" ამონარიდი
 გავიგოთ, გავიაზროთ, შევაფასოთ
 თვალსაზრისის განხილვა 
შემაჯამებელი გაკვეთილი

Комментариев нет:

Отправить комментарий