пятница, 28 июня 2019 г.

კვლევის რეკომენდაციები და დასკვნები

ღვანკითის საჯარო სკოლაში განხორციელებული კვლევა:
,,რატომ აღარ კითხულობენ მოსწავლეები კლასგარეშე ლიტერატურას და როგორ შევაყვაროთ მათ კითხვა.,
კვლევის სამიზნე ჯგუფი:მეშვიდე , მერვე, მეთერთმეტე კლასის მოსწავლეები , მშობლები და  პედაგოგების ნაწილი.
მასწავლებელი :მადიმი დოლაკიძე.
რეკომენდაციები:
● 1.მოსწავლეთა ინტერესების  გათვალისწინებით  გაკვეთილების  დაგეგმვა;
● 2.კითხვისათვის  ისეთი  გარემოს   შექმნარომელიც  გაზრდის მოსწავლის
მოტივაციას.
● 3.კითხვით  მიღებული  შთაბეჭდილებებისა და  ემოციების გაზიარება;
● 4.მოსწავლეებისათვის მრავალფეროვანი   ნაწარმოებების  შეთავაზება
● 5.წიგნის შეთავაზების  დროს მოსწავლეთა ასაკისინდივიდუალური
განვითარების დონისაგრეთვე  ინტერესების  გათვალისწინება;
● 6.ჟურნალების , წიგნებისსაინტერესო ინტერნეტსაიტების,
ელექტრონული წიგნების  და  სხვა  ბეჭვდითი  მასალების
 ხელმისაწვდომობა;
● 7. პოეზიის საღამოებისინტელექტუალური თამაშების,კონკურსების
   დაგეგმვა და  განხორციელება.
●  8.წიგნიერების  განვითარებისათვის ქართული ენისა და ლიტერატურის
  გაკვეთილებზე  ეფექტური  კითხვის  მეთოდების  სისტემატური
გამოყენება;
● 9.წაკითხული ნაწარმოებების გაანალიზება,პრეზენტაციების ორგანიზება.
● 10.საინტერესო ეპიზოდების   დასათაურება და დასურათება
● 11.ექსკურსიების მოწყობა საყვარელი მწერლის მუზეუმებში
● 12.კონკურსების გამოცხადება : ვინ უფრო მეტ ნაწარმოებს წაიკითხავს და
გამარჯვებულების დაჯილდოება.
● 13.,, საუკეთესო მითხველის,, ტიტულის დაწესება
● 14   მხატვრული ნაწარმოებების მიხედვით ეკრანიზებული ფილმებისა და
სპექტაკლების ნახვა.

დასკვნა:
●  კვლევის შედეგად დავადგინე ,რომ მოსწავლის წარმატების
განმსაზღვრელ  ინდიკატორს წარმოადგენს  სწრაფი და გააზრებული
კითხვა.
● ბავშვის წიგნიერების ამაღლებაში ოჯახს მნიშვნელოვანი როლი ეკისრება  
●   კვლევის   ინტერვენციების განხორციელების  შემდეგ მოსწავლეთა ინტერესი
კითხვისადმი  გაიზარდა  მოსწავლეებს  გამოუმუშავდათ
   ინფორმაციის  დახარისხებისარგუმენტირებული  მსჯელობის,
 პრობლემის  გამოკვეთის  და ითხვების  დასმის  უნარჩვევები.    
● პრაქტიკული  კვლევის  შედეგებმა  აჩვენარომ  წიგნიერების
 განვითარებისთვის  მიზნობრივად დაგეგმილი  ინტერვენციები  იწვევს:
● მოსწავლეების  კითხვისადმი ინტერესის  მნიშვნელოვან  ზრდას:
● .ტექსტში  მოცემული  ინფორმაციის გაგება -გააზრების  უნარების
 განვითარებას,  რაც დაადასტურა  როგორც  ტესტირების  შედეგებმაასევე
მიმდინარე  განმსაზღვრელმა შეფასებებმა.
● მოსწავლეები გახდნენ წიგნის მაღაზიებისა და  ბიბლიოთეკების  ხშირი სტუმრები.
 კლასის  საათზე   ერთმანეთს  უზიარებენ  წაკითხულით აღძრულ
 შთაბეჭდილებებს. მსჯელობდნენ ნაწარმოების პერსონაჟების ქმედებებზე,
უკავშირებდნენ საკუთარ გამოცდილებას.
● ტექსტზე  მუშაობის  პროცესში        მოსწავლეები    პოულობდნენ მათთვის  უცხო
 სიტყვებსგანმარტავდნენ მათ ლექსიკონების დახმარებით ან კონტექსტზე დაყრდნობით, ახალ ლექსიკურ ერთეულებს  იყენებდნენ   საუბრისა და  წერის  დროს.
● .მშობლებიც გააქტიურდნენ ,დაინტერესდნენ, რას კითხულობენ ბავშვები თავისუფალ დროს , მოაწყვეს  ოჯახებში  მინი ბიბლიოთეკები.















Комментариев нет:

Отправить комментарий